Una regulació necessària per a un turisme de qualitat a Tarragona

Des de l’Associació d’Apartaments Turístics de la ciutat de Tarragona, valorem molt positivament la rigorosa aplicació de la normativa vigent en matèria d’habitatge, turisme i activitat econòmica per part de l’Ajuntament de Tarragona. Aquesta tasca és clau per posar sota coneixement i control l’oferta d’habitatges d’ús turístic (HUT) a la ciutat.

La verificació de les activitats comunicades i altres mesures de control són imprescindibles per assolir l’excel·lència de Tarragona com a destinació turística. Parlem d’una activitat econòmica essencial, que genera un impacte directe i positiu en la ciutat i en el conjunt de la Costa Daurada.

Des del primer moment, des de l’associació hem insistit en la importància de controlar i aplicar la regulació per conèixer l’oferta realment comercialitzada. A més, hi ha prou fonament legal per impulsar un pla director específic que reguli l’oferta i la capacitat dels habitatges d’ús turístic a Tarragona.

Aquest instrument ha de permetre compaginar l’activitat turística amb les necessitats de la ciutat, contribuir a l’economia local, generar ocupació de qualitat durant tot l’any i atraure el turisme familiar i de qualitat que sempre defensem. No es tracta simplement d’inhabilitar llicències, sinó de treballar per un model turístic equilibrat, on tots els tipus d’oferta puguin conviure en igualtat de condicions.

L’administració ha d’actuar sensu stricto, seguint un procediment jurídicament sòlid i basat en la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, així com en la normativa turística vigent, que permet detectar, per exemple, inactivitats econòmiques prolongades.

En aquest sentit, la revisió i control impulsats per l’Ajuntament de Tarragona, que ha inhabilitat 32 pisos turístics després de revisar-ne 200 durant el 2025, és un pas en la bona direcció. Permet avançar cap a un equilibri real entre l’oferta d’habitatges censats (2.133 HUT amb número d’inscripció al registre de turisme de Catalunya) i els 787 HUT actualment comercialitzats, amb un total de 3.638 places, segons les últimes dades de l’Institut Nacional d’Estadística (maig de 2025).

Aquest és el camí per garantir una activitat turística transparent, regulada i sostenible, que aporti valor a la ciutat i als seus veïns, i que reforci el posicionament de Tarragona com a destinació de referència i de qualitat.

 

Jordi Ferré
President de l’Associació Hotelera de l’AEHT





Més notícies