La iniciativa solidària Ta·Paz impulsada per Quim Marquès i Paula Marquès, vol recaudar diners a favor de la ONG World Central Kitchen qui està elaborant menjars pels refugiats ucraïnesos a la frontera amb Polònia.
Les Estrelles Michelin i Soles Repsol de la Província de Tarragona apadrinen la iniciativa i animen a tots els establiments del sector a sumar-s’hi.
Els restaurants i hotels que ho desitgin podran participar-hi, animant als comensals a afegir a la seva comanda una o diverses tapes “fictícies” valorades en 1€ que es destinaran íntegrament a la ONG de José Andrés.
“El sistema és similar a l’arrodoniment de les compres als supermercats”, ha explicat Paula Marqués. Tots els establiments que vulguin participar-hi, poden trobar més informació a l’Instagram @tapasporlapaz i donar-se d’alta a la web www.benana.es/tapasporlapaz. “Els restaurants seran altaveus imprescindibles per recaudar el màxim de diners possibles”, ha remarcat la Paula.
Carme García, vicepresidenta del Gremi d’Hostaleria del Baix Penedès i responsable de la campanya a la província de Tarragona; va assistir a la presentació de la campanya a Barcelona i no va dubtar ni un moment a traslladar la iniciativa a Francesc Pintado, president de l’AEHT: “em va semblar que des de l’AEHT podríem fer d’altaveu per animar als restaurants i hotels de la província de Tarragona a participar-hi”.
El primer suport ja s’ha fet palès aquest matí, ja que cinc restaurants premiats amb Estrelles Michelin i Soles Repsol que formen part del Consell d’Experts de l’AEHT, han assistit a la presentació per apadrinar la iniciativa: Joan Bosch, de Restaurant Can Bosch; Joan Gómez, de Restaurante Miramar; Joan Pàmies, del Celler de Arbocet; Rubén Campos, del Restaurant Rincón de Diego; Pep Moreno, del Restaurant Deliranto; i Jeroni Castells de Les Moles d’Ulldecona.
Francesc Pintado, president de l’AEHT, ha destacat que “el sector i la Federació demostra, un cop més, els seus valors solidaris implicant-se amb iniciatives com aquesta”. I ha volgut agrair al Consell d’Experts “per donar la cara pel sector, pel territori i per causes solidàries que alimenten”.
La campanya començarà el dia 1 d’abril, i s’allargarà fins a final de mes. L’organització de a Ta·paz, no descarta aprofitar la plataforma, per destinar-la, en un futur, a recaudar fons per altres causes que es considerin prioritàries.
“Recomanem que els establiments participants animin al seu personal a formar part de la campanya. Poden afegir la tapa por la paz als suggeriments o que el personal de sala expliqui la possibilitat d’afegir-la al compte”, ha recomanat Carme García, qui ja està implementant la iniciativa a la seva l’arrosseria de Cunit.
Magí Mallorquí, president de l’Associació Hotelera de la Província de Tarragona, ha volgut remarcar que també es vol arribar als hotels de la província. “La majoria tenen restaurants, però si no és així, també podran animar als seus hostes a col·laborar-hi, per exemple, proposant-los fer la donació durant el check out”
Quim Marquès ha explicat que a Barcelona la iniciativa ja compta amb més de 250 establiments adherits. A la província de Tarragona, l’AEHT espera aglutinar el màxim nombre de restauradors i establiments possibles. “Queda poc per Setmana Santa i és un bon moment per recaudar fons. No totes les províncies tenen la sort d’acollir la quantitat de turistes que aglutinarà el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre durant les vacances”, ha comentat Carme García.