RECULL INFORMACIONS RELATIVES A L’APLICACIÓ DE MESURES DE PRECAUCIÓ CONTRA EL COVID-19 QUE AFECTEN AL SECTOR

NORMATIVA

Real Decret-llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s’adopten mesures urgents complementàries en l’àmbit social i econòmic per fer front al COVID-19

Resum del Real Decret Llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s’adopten mesures urgents complementàries en l’àmbit social i econòmic per fer front al COVID-19

Ordre SND/257/2020, de 17 de març, per la que es declara la suspensió d’obertura al públic dels establiments d’allotjament turístic, d’acord a l’article 10.6 del Real Decreto 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l’estat d’alarma per la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19

RESOLUCIÓ SLT/737/2020, de 13 de març, per la qual s’adopten mesures complementàries per a la prevenció i el control de la infecció pel SARS-CoV-2 que afecten als establiments del sector

MESURES

Convocatòria d’ajuts als autònoms amb pèrdues econòmiques com a conseqüència del Covid 19

Ajuts als autònoms del departament de treball. El dia 3 d’abril ha sortit publicada al DOGC, la convocatòria dels ajuts als autònoms que s’han vist afectats per la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia del Covid-19. Els requisits bàsics per sol·licitar l’ajut són:

Ser una persona física treballadora autònoma i estar donada d’alta al règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social (RETA) i tenir domicili fiscal a Catalunya.

Acreditar pèrdues econòmiques durant el mes de març de 2020 en comparació amb el mateix mes de març de 2019 i en el cas de les persones treballadores autònomes amb una antiguitat al RETA inferior a un any, la comparació es farà amb la mitjana de la facturació mensual des de l’alta al RETA.

L’ajut és incompatible amb qualsevol altre ajut destinat a la mateixa finalitat.

El termini de presentació de sol·licituds estarà obert des del dia 6 d’abril i fins el 5 de maig i podeu realitzar el tràmit des d’aquí

 

Formulari del Govern Espanyol perquè els autònoms afectats per la crisi del Covid-19 puguin demanar el bo social elèctric. 

Aquest cap de setmana s’ha publicat al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) l’Ordre TED/320/2020 que desenvolupa els aspectes sobre el dret a la percepció del bo social per part dels autònoms que hagin cessat la seva activitat o que hagin vist reduïda la seva facturació com a conseqüència dels efectes econòmics del Covid-19El bo social serà efectiu a partir del primer dia del cicle de facturació en el qual tingui lloc la recepció de la sol·licitud completada amb la documentació acreditativa necessària. Per poder fer aquesta sol·licitud s’ha d’acreditar la condició de consumidor vulnerable davant del comercialitzador de referència a través de l’adreça de correu electrònic que s’indiqui a la seva pàgina web. Amb aquesta nova publicació queda modificat el model de sol·licitud del bo social que establia el RDL 11/2020 d’adopció de mesures urgents complementàries. Per a més informació podeu consultar la pàgina web de PIMEC específica sobre el coronavirus o trucar al 936 061 500 (si no sou socis) o al 93 496 45 00 (si sou socis). 

MESURES ADOPTADES PER L’AEHT I LES ORGANITZACIONS DEL SECTOR

Carta del president de la FEHT, signada per totes les entitats que la conformen, a la presidenta de la Diputació

A la carta li demanem a Noemí Llauradó suport expressat públicament acompanyat del recolzament d’alguna mesura concreta d’ajuda, per tranquil·litzar les empreses d’hostaleria i turisme de Tarragona en aquesta situació de força major. Llegeix-la

Article d’opinió de Francesc Pintado valorant la situació actual del sector i de l’Associació

Llegeix-lo aquí

ALTRES DOCUMENTS

Circular informativa  rebuda per l’assessor Jaume Francesch de la FEHT per comunicar a les empreses que han lliurat als treballadors fixes discontinus un certificat de data d’incorporació a la present temporada. També s’adjunten els models ja enviats de certificat i carta de comunicació als treballadors indicant que no poden obrir els establiments i la data d’incorporació és incerta i tardana.

Descarrega’t la circular informativa

Descarrega’t el certificat d’empresa

Descarrega’t la carta de comunicació als treballadors

Preguntes freqüents dels autònoms en relació als efectes del COVID-19. Consulta-les

 

Preguntes sobre les restriccions d’activitats pel COVID-19 a Catalunya. Versió 08/04/2020. Consulta-les

 

Butlletí informatiu de la FEHT amb  amb recull d’informacions facilitdes des de CEHAT, CONFECAT, MINISTERIO DE SANIDAD, CONSELLERIA DE SALUT, PIMEC i CÁMARA DE ESPAÑA. Versió 09/04/2020. Consulta’l

 

Canal informatiu de Cambra Reus amb informació d’interès empresarial en relació les conseqüències de l’epidèmia, tant pel que fa als serveis de la Cambra com a les mesures i recomanacions que adoptin altres institucions.

 

AJUDES D’INTERÈS PEL SECTOR

Recull de mesures econòmiques d’entitats territorials i locals contra l’impacte del COVID-19. Consulta-les

Eliminació de la quota mínima del cànon de l’aigua. 

El Departament de Territori i Sostenibilitat, a proposta de l’Agència Catalana de l’Aigua, elimina la quota obligatòria mínima del cànon de l’aigua específic que liquiden els establiments del sector turístic. Aquesta mesura consisteix en la no aplicació, en les factures o liquidacions corresponents als mesos que van d’abril a desembre de l’any 2020, dels mínims de facturació específics de cànon de l’aigua, en funció de les places nominals dels establiments hotelers, càmpings o assimilables, que, com a tals mínims de facturació, que no de consum, es liquiden si el consum real és més baix. L’impacte d’aquesta rebaixa fiscal, valorat en prop de mig milió d’euros, serà assumit pel pressupost de l’Agència Catalana de l’Aigua, tot beneficiant 3.070 hotels i 352 càmpings durant el que queda del present exercici, des del mes d’abril fins al desembre del 2020. Consulta tota la informació relativa a aquesta nova mesura a la pàgina web de la Generalitat de Catalunya.

Ajuts a microempreses del sector turístic de la Direcció General de Turisme de Catalunya. Consulta’ls

LÍNIES JA DISPONIBLES ICO COVID19 DE CAIXABANK

Si ets empresari o autònom, podràs disposar del finançament que t’ofereix la nova línia ICO COVID-19, llançada per un import de 400 milions d’euros, per als afectats per la crisi desencadenada pel COVID-19. A la teva oficina de CaixaBank, t’informaran de les característiques d’aquest finançament ICO que s’adapti a les necessitats de la teva empresa. Més informació aquí

Comments are closed.