La taxa d’ocupació dels hotels de la DO Conca de Barberà la més elevada d’octubre

Segons les dades publicades a l’informe estadístic online sobre enoturisme a les comarques de Tarragona, Data Enotur, l’ocupació turística als establiments rurals de la DO Conca de Barberà, l’interior de la DO de Tarragona i la DO Terra Alta, no disminueix a l’octubre respecte el setembre.

sortida_camp_0811_masfraresAquest mes de desembre s’han publicat les dades corresponents al mes d’octubre generades pel sistema online d’informació estadística sobre enoturisme a les comarques de Tarragona, Data ENOTUR, que recull l’ocupació dels establiments d’allotjament turístic de les Denominacions d’Origen tarragonines, on s’indica una disminució general en ocupació turística respecte al mes de setembre, excepte en els hotels de la DO Conca de Barberà, amb la taxa d’ocupació més elevada (42%), de l’interior de la DO Tarragona, (38%), i en els establiments de turisme rural de l’interior de la DO Penedès, (23%) i de la DO Terra Alta.

En relació a la durada de les estades, destaquen les estades als establiments de turisme rural a l’interior de la DO Penedès i de la DO Montsant, amb 4,6 nits i 3,3 nits de mitjana respectivament. La resta d’estades tant en hotels com en establiments de turisme rural a les zones d’interior va de l’1,2 nits a les 2,8 nits, mantenint-se en xifres semblants a les del mes de setembre.

Pel que fa als mercats de procedència, el percentatge de pernoctacions del mercat espanyol és majoritari als establiments de turisme rural de l’interior de la DO Tarragona (100%), de l’interior de la DO Penedès (98%) i de la DO Terra Alta (97%), així com als hotels de la DO Terra Alta (91%).

La Denominació d’Origen amb un percentatge major de pernoctacions de mercats estrangers és la DO Montsant, amb un 52% de pernoctacions d’estrangers als hotels i un 34% al turisme rural. Els principals mercats estrangers en aquest territori són l’alemany, amb un 11% als hotels i un 22% al turisme rural; i el d’EEUU i Canadà, amb un 15% als hotels i un 5% al turisme rural.

Finalment, els establiments de turisme rural de la DO Conca de Barberà han registrat un 42% de pernoctacions d’estrangers el mes d’octubre, essent els mercats de procedència principals el d’EEUU i Canadà (13%), l’anglès (12%) i l’alemany (4%).

Data ENOTUR està gestionat pel Consorci per a la Millora de la Competitivitat del Turisme i l’Oci a les comarques de Tarragona amb la col·laboració de l’Observatori de Turisme de Costa Daurada i es desenvolupa en el marc del projecte Pla Inturvi subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i cofinançat pel Fons Social Europeu.

Be the first to comment

Leave a Reply

Tu dirección de correo no será publicada.


*