Eduard Farriol i Batalla

“Buscar objectius comuns entre entitats del sector ha de ser la nostra obligació”

L’Empresari hoteler de Salou, ha estat elegit per defensar els interessos del sector en un dels seus moments més crítics.

EduardFarriol

— Després de quatre mesos com a president de l’Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda, quin balanç en pot fer?
— En el temps que porto al capdavant de l’Associació Hotelera crec que encara hi ha molta feina per fer a nivell de col·laboració amb les institucions, comerç, touroperadors i agències de viatges. Tots aquests agents han de buscar el mateix objectiu.
Pensem que un hotel en una zona que no funciona, difícilment funcionarà. En canvi, en un lloc que funcioni, és molt més complicat que un establiment hoteler no tiri endavant.
—Un dels seus objectius al capdavant de l’entitat és la unió del sector. Quines línies s’estan seguint perquè això sigui una realitat?
— S’han mantingut reunions amb la Federació Empresarial d’Hoteleria i Turisme de Tarragona (FEHT); amb l’Associació d’Empresaris i Comerciants de Salou 365 Dies, amb la Universitat Rovira i Virgili (URV) i amb l’Observatori de la Fundació d’Estudis Turístics Costa Daurada, i ens hem marcat com a objectiu que en els pròxims quatre mesos ens traslladem a l’Observatori de Turisme, on hi tenen la seva seu, a dia d’avui, l’Associació de Càmpings i l’Associació de Golf de la Costa Daurada. I el que pretenem és, en un termini curt, poder
unir totes les associacions dedicades al turisme. El fet de tenir un Observatori de Turisme vinculat a una universitat és un luxe i li hem de saber treure el màxim profit i rendiment.

 

— En aquest sentit, quina està sent la resposta de les associacions i institucions?
— Creiem que la resposta està essent molt bona, ja que estem vivint uns moments en els quals buscar objectius comuns ha de ser la nostra obligació, perque tirar tot això endavant és més una necessitat que no pas una voluntat.

 

—Davant de la pujada de l’IVA o la taxa turística, com està actuant el sector i quina està essent la seva repercussió?
— El sector ha respost amb indignació, però ho hem d’acceptar, vulguem o no, ja que és per llei, tant la qüestió de l’IVA com l’impost turístic. Dins de la nostra indignació creiem que les coses es poden implantar d’una altra manera, perquè el tema de l’impost causarà molts problemes a totes les recepcions el dia que tinguem una entrada forta de turistes, així que hem d’estar preparats.
—Amb aquest panorama, quines previsions hi ha de cara a l’estiu respecte a la temporada passada?
— Creiem que a la Costa Daurada la temporada se salvarà. Tanmateix, a la resta de  l’Estat espanyol no podem dir que la situació del turisme sigui bona. Prova d’això és que fa dos anys va tancar Viajes Marsans, fa quinze dies ha tancat Orizonia i la resta de societats es troben en una situació molt complicada, els estan exigint el prepagament dels seus clients.

 

—Tot i això, l’anunci de la instal·lació de BCN World ha estat una gran notícia. Com ho veuen des de l’Associació que representa?
— Creiem que és una gran notícia, i més en un moment en que necessitem novetats d’aquest tipus, ja que de penes i misèries ja n’escoltem cada dia. Ara bé, creiem que ha estat una notícia molt precipitada, en qüestió de quatre mesos hem vist molts canvis, i sembla que el projecte no està, encara, gaire definit.

 

— S’estan aixecant veus de preocupació pel que fa al seu finançament i desenvolupament… Quina postura estan adoptant vostès?
— Nosaltres creiem que el més probable és que no es duguin a terme totes les inversions que inicialment es van presentar en el projecte.

 

—La desestacionalització turística és una assignatura pendent. Què s’ha de fer?
— En primer lloc, cal treballar més la promoció. També cal anar a buscar el client a casa seva i fer-li veure que a la nostra zona hi té una oferta turística i d’oci, com a mínim, durant 10 mesos l’any. També és molt important conscienciar la ciutadania que el turisme és una industria de servei, que s’ha de treballar tot l’any amb predisposició i un somriure a la cara.

 

—Creu que iniciatives com la de la International Golf Travel Market 2013 a la Costa Daurada són una aposta a tenir en compte?
— Sí, evidentment. La Golf Travel Market és un dels certàmens més importants que es fan al món en l’àmbit del golf. Un esdeveniment com aquest, segurament, el tindrem un cop a la vida, i hem de saber aprofitar les ocasions que ens brinden les empreses i les administracions i valorar el seu esforç per donar una imatge de destí turístic amb una sèrie de complements, a part del sol i la platja.

 

— Cap a on creu que ha d’anar el sector, actualment?
— L’única sortida que li queda a aquest sector és la desestacionalització, ja que en lloc de desestacionalitzar estem escurçant la temporada turística, i no creiem que cap empresa ni cap empresari es plantegi fer inversions prou importants per treballar quatre mesos de l’any. Si volem buscar inversors i volem mantenir una planta hotelera al dia necessitem treballar més amb aquest objectiu. La capacitat hotelera és el suficientment important com per, en lloc d’ampliar el nombre de llits, busquem ampliar la temporada.

Be the first to comment

Leave a Reply

Tu dirección de correo no será publicada.


*