Diferents iniciatives amb un nexe en comú, l’al·legalitat

rotulo barEl principal entrebanc a l’hora de denunciar les diverses pràctiques d’aquest tipus és la seva alegalitat, és a dir, una normativa molt poc clarificadora en aquests casos excepcionals, i
poc restrictiva, però segons la qual es pot desenvolupar una activitat. Tot seguit es mostren alguns exemples de les formes que prenen segons el moment o el lloc, amb el mateix
resultat: malestar.

Exemples

L’any passat l’Asociación Provincial de Empresarios de Hostelería de Almería (ASHAL) es va trobar que des d’algun ajuntament es van organitzar sopars per 5 euros el dia de Sant Valentí, que van buidar els restaurants. Davant les queixes, el consistori va al·legar que la iniciativa estava destinada a persones amb pocs recursos, però el resultat va ser que aquella nit els locals es van quedar buits. Tot i les explicacions el cert és que va perjudicar, i molt, al sector.
Tot i això, ASHAL ha aconseguit que no es tornin a celebrar la Fira de la Cervesa i la del Marisc Gallec, perquè van detectar i denunciar irregularitats.
Una de les festes més internacionals, San Fermín, tampoc es queda fora d’aquestes pràctiques. L’any 2012 l’ajuntament de Pamplona va donar 12 llicències d’obertura exprés. Entre el 6
i 14 de juliol es van obrir més locals, amb llicència o sense, que van aprofitar aquells dies per elaborar i vendre menjar i begudes.
L’Asociación Navarra de la Pequeña Empresa Hostelera (Anapeh) va denunciar que la majoria d’aquests locals no complien el decret llei aprovat pel govern central per lliberalitzar l’obertura d’establiments de comerç. La resposta del consistori fou que eren conscients del problema i que estan a l’espera d’un canvi de la normativa.
La Federación de Empresarios de Hostelería de la Provincia de Cadis (HORECA) va denunciar a l’ajuntament els menjadors i cafeteries universitàries per competència deslleial. Hi oferien menús complerts per 4,95 euros, amb clara afectació per als restaurants del voltant, que havien vist com baixaven els seus serveis de migdia, ja que els preus del menjador universitari
eren massa econòmics per poder-los assumir. La resposta de la universitat va ser sol·licitar un informe sobre la gestió a les empreses concessionàries del servei, però tot i la denúncia van puntualitzar que les portes de la universitat estan obertes a tothom.

Be the first to comment

Leave a Reply

Tu dirección de correo no será publicada.


*