
Nous cursos de l’AEHT i el Consorci de Normalització Lingüística dirigits a treballadors estrangers del sector de la restauració.
CATALÀ A TAULA. CURS PER A LA RESTAURACIÓ (INICIAL)
«Català a taula» és un curs de català d’atenció oral al públic per a cambrers i cambreres de bar i de restaurant, o persones que s’estiguin formant per ser-ho. La metodologia del curs es basa en l’enfocament comunicatiu i consisteix en la reproducció de les situacions comunicatives més habituals en el sector de la restauració i l’aprenentatge del lèxic específic que s’hi utilitza.
Destinataris
Persones que treballin o vulguin treballar en l’atenció al públic en el sector de la restauració. No calen coneixements previs de llengua catalana.
Objectiu general del curs
Oferir la formació bàsica i els recursos per poder atendre el públic en català en l’àmbit de l’atenció al públic del sector de la restauració.
Temari
- Presentació del curs i sensibilització
- Què vol prendre?
- A la barra o a la taula?
- L’hora d’esmorzar
- Per picar
- Prendre nota
- La cuina
- Menú o carta
- Reserves i encàrrecs
- Un bon servei
Durada
20 hores (10 sessions de 2 hores)
SESSIONS DE LLENGUA CATALANA PER A L’HOTELERIA
Les «Sessions de llengua per a l’hoteleria» són un curs d’atenció oral al client d’hotels, hotels apartament o, fins i tot de càmpings. La metodologia que s’utilitza a les sessions està basada en l’enfocament comunicatiu per tasques. En cada sessió es planteja una tasca que reprodueix una de les activitats professionals que es duen a terme al sector laboral en què treballa l’alumnat. Les tasques s’han de dur a terme sempre de forma cooperativa.
Destinataris
Aquestes sessions de llengua s’adrecen a professionals alfabetitzats que entenen mínimament la llengua catalana, però que no saben expressar-s’hi.
Objectiu general del curs
Que el personal que treballa en el sector de l’hoteleria entengui la llengua catalana en les situacions més quotidianes de la seva
activitat professional i sàpiga expressar-s’hi mínimament per atendre
les demandes de la clientela que se’ls adreci en aquesta llengua.
Temari
- Arriben clients nous a l’Hotel del Camp (Registrar els clients)
- Hotel del Camp, digueu? (L’atenció telefònica als clients)
- Benvinguts a l’Hotel del Camp (Donar i obtenir informació sobre els serveis bàsics de l’hotel)
- La feina diària (Descripció de les tasques diàries a l’hotel)
- Els clients fan turisme (Donar i rebre informació sobre els serveis de les localitats més properes)
- Què us cal a l’habitació? (Atendre les habitacions de l’hotel i proveir-les amb tot el que hi faci falta
- Proveïm l’hotel (Comprar i vendre productes per a l’hotel i des de l’hotel
- A taula, hi falta gent! (Elaboració de menús i atenció a la taula)
- No em trobo bé (Atendre les emergències mèdiques)
- Els clients es diverteixen (Preparar activitats d’oci i lleure a l’hotel i informar-ne els clients).
Durada
20 hores (10 sessions de 2 hores)
*Els dos cursos tenen un preu de 200€ o de 150€ pels socis de l’AEHT
*Possibilitat de fer els cursos insitus a l’establiment amb un mínim de 10 alumnes.
*Possibilitat de bonificar el cost de la formació a traves de la Fundació Tripartita.
Si estàs interessat en oferir el curs als teus treballadors i treballadores escriu-nos a formacio@aeht.es
Be the first to comment